ייפוי כוח מתמשך: הזדמנות היסטורית לביטחון בעתיד

בישראל, ייפוי כוח מתמשך הינו בגדר חידוש. עד לשנת 2017, כאשר אדם הגיע למצב סיעודי עקב זיקנה, תאונה או מחלה, לא היה באפשרותו לבחור מי ינהל את ענייניו, כפי שיפוי כוח מתמשך מאפשר.

עד אותה שנה, כאשר תושב המדינה הגיע למצב של חוסר כשירות לנהל את ענייניו (עקב סיבות גופניות, נפשיות או קוגניטיביות), קרובי משפחתו נאלצו לנהל הליכים בבית המשפט למינוי אפוטרופוס. האפוטרופוס קיבל, לפי הצורך, אחריות על ניהול רכוש האדם הסיעודי, כספיו, וענייניו הבריאותיים כמו ניתוחים ובחירת מוסדות רפואיים, רופאים מטפלים וכיוב'.

לאפוטרופסות חסרונות רבים. ראשית, בזמן מינוי האפוטרופוס האדם כבר אינו כשיר ולכן בית המשפט אינו מתחשב ברצונותיו, העדפותיו ואמונותיו של הנזקק. הנזקק אינו קובע מי יטפל בו ואינו קובע איך הוא יטופל מבחינה רפואית, כיצד ינוהלו רכושו וענייניו האישיים.

בנוסף, לאחר המינוי על האפוטרופוס להגיש בקשה ולקבל אישור לפעולות שהוא מעוניין לבצע וגם להגיש פרטה. כמו כן פעמים רבות גם נוצרים חיכוכים ואי-הסכמות בין קרוביו של האדם לבין האפוטרופוס.  

למרבה המזל, משנת 2017, קיימת אלטרנטיבה שבאה לידי ביטוי בתיקון חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות.

מהפכה בתחום הטיפול והמשפחה: ייפוי כוח מתמשך

חוסר שביעות הרצון ממנגנון האפוטרופסות הורגש שנים רבות. למרבה המזל, בשנת 2017 נכנס לתוקף תיקון 18 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות – התיקון שאפשר לכל אזרח כשיר בן 18 ומעלה לחתום על ייפוי כוח מתמשך ולקבוע בעצמו מי ידאג לו וכיצד יטופל רכושו, כספיו, ענייניו הרפואיים וענייניו האישיים.

חתימה על ייפוי כוח מתמשך (בעזרת עורך דין שהוסמך לכך במיוחד על ידי האפוטרופוס הכללי) מאפשרת למנות מיופה כוח (אחד או יותר) אשר יטפל בכל ענייניו של הממנה. מיופה/י הכוח יכולים להיות ילדיו של הממנה, בן או בת זוג, הורים, חברים, או כל אדם כשיר אחר שהממנה סומך עליו. ייפוי כוח מתמשך מאפשר לממונים לקבל החלטות לניהול ענייניו של הממנה מכל תחומי החיים: פיננסים, רכוש, טיפולים רפואיים, עניינים אישיים, ועוד.

מאחר שמיופי הכוח הם אנשי אמונו של הממנה ואשר הוא סבור שטובתו לנגד עינהם ייפוי כוח מתמשך הוא לא פחות ממהפכה בתחום הביטחון האישי בישראל.

משרד עורכי הדין גוטרמן ושות' הוסמך על ידי האפוטרופוס הכללי לערוך  ייפוי כוח מתמשך, ומאז התיקון לחוק כבר עזר בהצלחה לישראלים רבים לערוך ייפוי כוח מתמשך לאשרו ולהפקידו באפוטרופוס הכללי, וכך לדאוג לביטחונם האישי בעתיד.

מעוניינים בייפוי כוח מתמשך?

לשיחת ייעוץ חינם מלאו את הפרטים ונחזור אליכם במהרה:

קבעו היום מי יטפל בכם מחר!

חיפוש בבלוג לפי נושא:

ארכיון:

ארכיונים

כתבות אחרונות: