איך עושים ייפוי כוח מתמשך? כך תתחילו

ייפוי כוח מתמשך הוא כלי משפטי שמאפשר לכל אזרח ישראלי כשיר בן 18 ומעלה למנות לעצמו מיופה כוח אחד או יותר שינהלו את ענייניו במידה ובעתיד הוא לא יוכל לטפל בענייניו עקב חוסר כשירות פיזית או קוגנטיבית. ייפוי כוח מתמשך למעשה מעניק למיופי הכוח את הסמכות לקבל החלטות עבור הממנה בנושאים שמחליט הממנה מראש כגון החלטות רפואיות ובריאותיות, החלטות בנוגע לניהול כסף או רכוש, והחלטות בנושאים אישיים.

אז איך עושים ייפוי כוח מתמשך? התשובה בשורות הבאות.

 

עורך דין שהוסמך על ידי האפוטרופוס הכללי, הסכמת מיופה הכוח, ויפוי כח חשוב אחד: כך עושים ייפוי כוח מתמשך

הפתרון לשאלה איך עושים ייפוי כוח מתמשך מתחיל בבחירת עורך דין שהוסמך לכך במיוחד על ידי האפוטרופוס הכללי של מדינת ישראל.

לאחר הפניה לעורך הדין מתקיימת פגישה ראשונה שבה מתחיל התהליך, כאשר במהלך  הפגישה הממנה מקבל ייעוץ משפטי בהתחשב במצבו המשפחתי, הכלכלי, והרפואי לגבי האפשרויות המשפטיות העומדות בפניו כדי להבטיח בעתיד שרכושו, כספיו, בריאותו ועניניו האישיים יטופלו בהתאם לרצונו.

ייפוי כוח מתמשך הוא כמו חליפה שנתפרה במיוחד לפי צרכי הממנה ולכן, רמת הייעוץ המשפטי וניסיון עורך הדין בתחום חשובים מאוד. ביפוי הכח המתמשך נקבעים למעשה מי הם אנשי אמונו של המייפה שיטפלו בענייניו, מספר מיופיי הכח, הסמכויות המוענקות לכל אחד ממיופי הכח ותחומי אחריותם. בייפוי הכוח המתמשך אפשר גם לפרט אנשים "מיודעים" אשר יקבלו דיווחים. כמובן שמיופי הכח צריכים להסכים לשמש כמטפלים בענייניו של הממנה.

חשוב להדגיש שיפוי כוח מתמשך ניתן לעשות רק בעזרת עורך דין שהוסמך לכך במיוחד על ידי האפוטרופוס הכללי. לעורכי הדין המוסמכים יש חיבור מקוון באמצעות חתימה דיגיטלית למשרד המשפטים ורק באמצעות החתימה הדיגיטלית ניתן לבצע את התהליך.  

לאחר שכל התהליך הושלם בהתאם להנחיות החוק, עורך הדין המוסמך מגיש את הטופס למשרד האפוטרופוס הכללי. אם הכל נעשה כשורה, הבקשה לייפוי כוח מתמשך תאושר והממנה יוכל ליהנות מנחת וביטחון שנובעים מהידיעה שבעתיד ענייניו יטופלו על ידי אנשי אמונו ומיופי כוח שהסכימו לקבל את האחריות מתוך דאגה אמיתית לשלומו.

יש לכם שאלות נוספות לגבי איך עושים ייפוי כוח מתמשך? צרו איתנו קשר ונשמח לענות על כל שאלותיכם.

מעוניינים בייפוי כוח מתמשך?

לשיחת ייעוץ חינם מלאו את הפרטים ונחזור אליכם במהרה:

קבעו היום מי יטפל בכם מחר!

חיפוש בבלוג לפי נושא:

ארכיון:

ארכיונים

כתבות אחרונות: