ייפוי כוח מתמשך: "הדרך הנכונה לביטחון אישי לבני הגיל השלישי"

"עד ממש לאחרונה, לאנשים שהפכו לסיעודיים ובלתי כשירים לא היתה דרך להבטיח שהם יקבלו את הטיפולים הרפואיים שהם רוצים, או שהכסף והרכוש שלהם ינוהלו כפי שהם רוצים…" אומר עו"ד אורן גוטרמן, שמשרדו מתמחה בייפוי כוח מתמשך.

המצב שמתאר עו"ד גוטרמן, שבו לאדם שזקוק לעזרה של אחרים אין ביטחון שענייניו יטופלו כרצונו נוצר עקב מנגנון האפוטרופסות המסורבל… מנגנון שיוצר אינספור קשיים ולא בהכרח תואם לרצון האדם שזקוק לתמיכה. לדוגמה: ניהול כספים שאינו על פי רצונו של האדם או החובה לפנות, לדווח ולקבל אישור מהאפוטרופוס הכללי ומבית המשפט בעניינים והוצאות שהאדם נזקק להם כבשגרה ושלל בעיות נוספות.

אין ביטחון: מנגנון האפוטרופסות

עו"ד גוטרמן מסביר: "כאשר אזרח ישראלי הופך ללא כשיר, ממונה לו אפוטרופוס שמקבל את הסמכות להחליט מה טוב לאותו אדם בכל התחומים: ניהול כספים, טיפול בנכסים, טיפולים רפואיים… אחריות מלאה על חייו ונכסיו."

הבעיה, כפי שהסביר עו"ד גוטרמן, "שאם לא נערכים מראש למצב הזה, ימונה  אפוטרופוס ללא הנחיות מקדימות וללא התחשבות ברצונות של האיש שעליו הוא הופקד. במקרים הנ"ל האפוטרופוס שבית המשפט ימנה לא יהיה בהכרח איש האמון של האדם עליו הוא הופקד."

"האבסורד והבעיות הרבות  נוצרות כאשר זהות האפוטרופוס נקבעת  על ידי בית המשפט לאחר שהאדם הפך לבלתי כשיר. למעשה במקרים האלה, נקבעת זהות האפוטרופוס ללא התחשבות ברצונו של האדם."

מנגנון בעייתי: חוסר ביטחון עם אפוטרופוסות

כאשר האפוטרופוס ממונה ללא הנחיות מקדימות רק אחרי שהאדם הופך בלתי כשיר אין לאדם יכולת לבחור מי יטפל בענייניו ואיך יטופלו ענייניו. כך נוצרים למשל  מצבים בהם נבחר כאפוטרופוס קרוב משפחה שהאדם כלל אינו סומך עליו, או שאינו מבין בניהול כספים ונכסים, או בטיפולים הרפואיים שהאדם נזקק להם ולכן לא מתקבלות החלטות נכונות או החלטות שתואמות את רצונו."

עו"ד גוטרמן ממשיך: "בעיה נוספת שנוצרת מכך שהאפוטרופוס ממונה רק אחרי שהאדם הפך לבלתי כשיר ללא הנחיות מקדימות, היא שאין אפשרות לדעת כיצד הוא רצה שענייניו ינוהלו – איך לטפל בכספים, ברכוש, איזה רופאים או טיפולים הוא מעדיף, וכן הלאה."

"בנוסף לכל אלו, על האפוטרופוס מוטלות חובות בירוקרטיות רבות ועליו לתת עדכונים, דוחות ולקבל אישורים לפעולותיו מבית המשפט והאפוטרופוס הכללי. בגלל הבירוקרטיה, לאפוטרופוס קשה לבצע את תפקידו, והטיפול באדם מעיק, קשה ומסורבל."

למרבה המזל, משנת 2017 קיימת אלטרנטיבה למנגנון האפוטרופסות על שלל בעיותיו – ייפוי כוח מתמשך.

ייפוי כוח מתמשך: "לבחור היום מי יטפל בך בעתיד"

"ב- 2017 נכנס תיקון היסטורי לחוק האפוטרופסות", עו"ד גוטרמן מספר, "התיקון מאפשר לכל אזרח כשיר מעל גיל 18 להכין בעזרת עורך דין שהוכשר והוסמך לכך במיוחד ייפוי כוח מתמשך. ביפוי הכח המתמשך ניתן למנות מראש מיופי כוח ספציפיים, שיטפלו בענייניו של הממנה במידה ויאבד את יכולתו לנהל את ענייניו עקב זקנה, פציעה או מחלה. סמכות מיופיי הכוח חלה על כל התחומים החשובים בחייו של הממנה או על חלקם לפי בחירתו: רפואי, פיננסי, אישי, ועוד.

"בעזרת ייפוי כוח מתמשך סוף-סוף מי שיטפל בענייניו של אדם  יהיו קרובים שהוא סומך עליהם, שקיבלו ממנו הסברים מדויקים לגבי רצונותיו והעדפותיו."

מעוניינים בייפוי כח מתמשך?
חייגו 050-9695111

או השאירו פרטים בהמשך

"הכוח הגדול של ייפוי כוח מתמשך הוא ביטחון שאדם שאתם סומכים עליו ינהל את עניינכם כפי שאתם רוצים, עם מעורבות מינימלית של בית המשפט והמדינה."

ביטחון בעתיד מתחיל היום: איך עושים ייפוי כוח מתמשך?

עו"ד גוטרמן, שמשרדו עוסק רבות בתחום מסביר על התהליך: "לפי חוק האפוטרופסות והכשרות המשפטית, ניתן לערוך ייפוי כוח מתמשך רק אצל עורך דין שהוסמך לכך על ידי האפוטרופוס הכללי. לפיכך השלב הראשון בהגשת ייפוי כוח מתמשך הוא בחירת עורך דין שמוסמך לכך."

"ייפוי כוח מתמשך זו חליפה שמותאמת באופן פרטני לכל אדם. לאנשים  יש מצבים משפחתיים שונים, נכסים שונים וצרכים אישיים ובריאותיים שונים לכן חשוב לבחור בעורך דין שכבר צבר ניסיון בעריכת ייפוי כוח מתמשכים, ויודע להתאים את יפוי הכח לצרכיו של הלקוח "

וכיצד מתנהל התהליך עצמו? "במשרדנו אנו מקפידים על מינימום טרחה מצד הלקוח. אנחנו נפגשים עם הממנה ועם מיופי הכח עורכים את הבדיקות הנדרשות, מספקים את כל ההסברים וההנחיות, מסבירים ללקוח מה האלטרנטיבות העומדות בפניו בהתאם למצבו, ועורכים את יפוי הכח כפי רצונו. את יפוי הכח אנו מגישים לאפוטרופוס הכללי לאישור. הממנה יכול להיות רגוע שאנשי אמונו שאוהבים אותו הם אלו שיטפלו בענייניו במידה ויום אחד הוא לא יוכל."

משרד עורכי הדין גוטרמן ושות'  ערך בהצלחה ייפוי כוח מתמשכים רבים.

מעוניינים בביטחון בעתיד עם ייפוי כוח מתמשך? לשיחת ייעוץ חינם עם עו"ד גוטרמן חייגו 050-9695111 או השאירו פרטים:

מעוניינים בייפוי כוח מתמשך?

לשיחת ייעוץ חינם מלאו את הפרטים ונחזור אליכם במהרה:

קבעו היום מי יטפל בכם מחר!

חיפוש בבלוג לפי נושא:

ארכיון:

ארכיונים

כתבות אחרונות: