עו"ד ייפוי כח מתמשך

בשורה חדשה בתחום הכשרות המשפטית: אין עוד צורך במינוי אפוטרופוס, הליך ארוך ומורכב, בו בית המשפט קובע עבורנו מי יטפל בענייננו. כיום, כל אחד מאיתנו יכול לערוך ייפוי כח מתמשך, בו אנו בוחרים מבעוד מועד את מי שאנו רוצים שידאג לנו כאשר לא נוכל לדאוג לעצמנו.  לצורך עריכת יפוי כח מתמשך, יש לפנות לעורך דין בעל הסמכה מטעם האפוטרופוס הכללי.

עו"ד ייפוי כח מתמשך

ההחלטה להעניק לאדם אחר את הכח לקבל החלטות עבורנו אינה עניין של מה בכך. לכן, בעת יצירת כלי זה, ביקש המחוקק לדאוג כי כאשר אדם יערוך יפוי כח מתמשך, הוא יעשה זאת באמצעות עורך דין, אשר יסביר לו את כל ההשלכות של מסמך זה ויוודא כי הוא עושה כן מרצון חופשי שלו, ללא לחץ או איום. יתרה מזאת, קבע המחוקק, כי לא כל עורך דין יוכל לערוך מסמך זה, אלא רק מי שעבר הכשרה ייעודית בנושא של האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים.

סמכויות הממונה

כפי שאנו בוחרים את זהותו של מיופה הכח, הממונה, כך גם נתונה לנו הבחירה באלו נושאים הוא יטפל. ניתן לחלק את הסמכויות השונות לשלוש קטגוריות:

  • עניינים רפואיים: החלטות בדבר סוגי טיפול, בחירת הרופאים המטפלים, טיפול ביתי או מוסדי וכדומה.
  • עניינים רכושיים: פן זה כולל טיפול בכספים, בקצבאות, בקופות הגמל, בהשקעות, בנכסי נדל"ן ועוד.
  • עניינים אישיים: הממונה יקבל החלטות בדבר מקום המגורים של מייפה הכח, תעסוקה, פעילויות פנאי וכדומה.

מינוי אפוטרופוס

בפתח הדברים ציינו כי יפוי כח מתמשך הוא בשורה חדשה בתחום הכשרות המשפטית, מדוע? ובכן, זהו כלי משפטי חדש, אשר נועד להוות אלטרנטיבה למינוי אפוטרופוס. הצורך בו עלה משום שמינוי אפוטרופוס נעשה על ידי בית המשפט כאשר האדם הזקוק לאפוטרופוס כבר איבד את כשירותו המשפטית. אז, יכולתו להביע את דעתו לגבי מי ימונה לתפקיד או מה יהיו סמכויותיו היא קטנה מאוד אם קיימת. יפוי כח מתמשך לעומת זאת, נערך כאשר הממנה צלול, בריא וכשיר והוא זה שקובע מי ינהל את ענייניו בעתיד, כמו גם מה יהיה היקף הסמכויות של מיופה הכח. בעת פנייה אל עו"ד יפוי כח מתמשך, יקבל הלקוח ייעוץ משפטי מקצועי לגבי שתי החלופות הקיימות וכך יוכל לקבל את ההחלטה האישית הנכונה עבורו.

מי יכול להתמנות כמיופה כח?

מבחינה טכנית, כל אדם כשיר משפטית, מעל גיל 18, יכול לשמש כמיופה כח, למעט מגבלות מסוימות שנקבעו בחוק. למשל, עו"ד יפוי כח מתמשך שערך את המסמך לא יוכל לשמש כמיופה כח אך עורך דין אחר אכן יכול להתמנות לתפקיד. מבחינה מהותית, הרי שמדובר בהחלטה בעלת השלכות רבות אשר תשפיע מאוד על עתידו של הממנה. לכן עליו לבחור במי שהוא סומך עליו באופן מוחלט ובטוח כי הוא יפעל לטובתו וינהל את ענייניו באחריות. יש להקפיד לבחור במי ששגרת חייו תאפשר לו את הזמינות למלא את התפקיד בבוא העת ושהוא בעל הכישורים המתאימים לקבלת החלטות בנושאים בהם הוא הוסמך. כמו כן, כמובן שיש לוודא כי אותו אדם רוצה ומוכן למלא את התפקיד וכי הוא מבין את כובד משקלו. חשוב לציין, כי ניתן למנות מספר מיופי כח ולחלק ביניהם את הסמכויות כך שכל ממונה יטפל בעניין אחר.

באמצעות ייפוי כח מתמשך, תוכלו לחיות בתחושת ביטחון וודאות, כי לא משנה מה יקרה בעתיד, יש מי שידאג לכם ויטפל בעניינכם בצורה הטובה ביותר. רוצים לשמוע פרטים נוספים? הנכם מוזמנים לפנות למשרדנו ונשמח לעמוד לשירותכם.

 

 

 

 

מעוניינים בייפוי כוח מתמשך?

לשיחת ייעוץ חינם מלאו את הפרטים ונחזור אליכם במהרה:

קבעו היום מי יטפל בכם מחר!

חיפוש בבלוג לפי נושא:

ארכיון:

ארכיונים

כתבות אחרונות: